sábado, 6 de octubre de 2012

Romney ha recaudado 12 millones en las 48 horas posteriores al debate

The Wall Street Journal:
Mitt Romney's strong debate performance Wednesday night has generated $12 million in online contributions, his campaign said, as well as a surge in volunteers and bigger crowds at his events.

(...) The $12 million the campaign reports raising in less than 48 hours after the debate tops the amount Mr. Romney raised in the days after announcing Rep. Paul Ryan (R., Wis.) as his running mate and the Supreme Court's decision to uphold a major plank of the president's health-care law. Sixty percent of the money came from first-time donors, the campaign said.

Mr. Romney's debate performance triggered additional volunteers for the GOP's next national turnout drive on Saturday. The number of people who signed up to volunteer to make calls, knock on doors and sign up supporters for Mr. Romney has shot up by nearly 63% since Wednesday night, campaign officials said. The Republican National Committee, working in conjunction with the Romney campaign and its various state parties, expects to contact nearly two million voters on Saturday and roughly five million for the week.
Aunque todavía no conocemos los datos, lo más probable es que la dinámica negativa del último mes haya frenado el buen ritmo recaudatorio de Romney en el mes de septiembre y haya entrado en octubre con menos dinero en el banco que Obama.

Por eso su buena actuación en el primer debate es doblemente importante. A la gente le gusta invertir su dinero en los ganadores, y después de un mes en que la prensa se obcecó en enterrarlo, sus donantes necesitaban volver a percibirlo como un posible ganador.

El debate del otro día le asegura un mes de octubre muy fértil en donaciones porque habrá tranquilizado a los grandes donantes y habrá encendido a las bases que pueden contribuir con pequeñas donaciones. Será fundamental para competir con garantías en los últimos 15 días.

Para que os hagáis una idea de la importancia de esto, en la última semana de la campaña de 2008, Obama gastó cinvo veces más que McCain en anuncios, los votantes vieron 9 anuncios de McCain por 46 anuncios de Obama en la semana previa a las elecciones (Obama gastó siete veces más que McCain en Indiana, cuatro veces más en Virginia, tres veces más en Ohio).

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